Ne Yazalım, Nasıl Yazalım?

Ne yazmalı, nasıl yazmalı?

Yazma olgusu başlı başına akademik, psikolojik ve sosyal unsurlarıyla ayrı bir disiplindir. Ney yazmalı ve nasıl yazmalı sorularına yanıt bulmak işte bu nedenden dolayı o kadar kolay değildir. Bize yöneltilen bu tarz soruların yanıtını bir kaç cümleyle vermek imkansızdır. sabırsız okurlarımızın yakınmaları nedeniyle ara sıra değineceğimiz konuları öne almaktayız. Esasen blog yazarlığı sanıldığı kadar kolay ve sade değil. Esas karmaşa ise talep gören içeriğin yani hikayenin bulunmasıdır. Bu da çoğunlukla tesadüflere bağlı oluyor. Konu hakkında kısa da olsa düşüncelerimizi belirtmeden önce güncel kalmaya devam etmenin önemine vurgu yapmamız lazım. Bunun anlamı şu:

Neler oluyor, neler bitiyor bileceğiz!

Şansımız varsa blog yazarlığına adım attığımız anda okuyucuyu kavrayan bir içerik yazmışızdır. Bu içerik hitap edeceği kesimin genişliğini hak ediyorsa daha da zevkli bir uğraş bizi bekliyordur. daha çok görsel, daha çok paylaşım ve daha çok okuyucu bizi bekliyor olacaktır. Ancak bu çoğunlukla mümkün olmaz, hit çekmesi kuvvetle muhtemel içerik daha önce web dünyası tarafından paylaşılmıştır bile. İşte biz buna rekabeti yüksek içerik diyoruz.
Trend olmuş, milyonların ilgisini üzerine çekmiş bir konuda arama motorlarının ilk sayfasının ilk sırasında olmak neredeyse mucizelere bağlıdır.  Doğrusu kendimize koyduğumuz hedef de okuyucu çekecek içeriği bulmak ve o okuyucuya ulaşabilmek. Yani okuyucusu çok içeriği yazmış olsak bile, yazılanla okuyanı birleştirmek bütün mevzu…
Dilin olanaklarını kullanarak, dil ve anlatım kurallarına uyarak okuyucuya istediğini vermeli. Bunu yaparken abartılı, sırf okuyucu avlamak, internet diliyle hit avcılığına dönüştürmek büyük hatadır. Unutulmaması gereken şey yazılacakların insanların faydasına olan biçim ve içerikte olmasıdır. İnternet dünyasının nimetlerinden faydalanmak isteyen ziyaretçinin, en doğru bilgiyi hak ettiğini unutmamak gerekli. Bu noktada uzmanlık alanına girmeyen konularda yazmamak, bilimsel bilgi ve uzmanlık gerektiren konularda bilgi vermek yerine rehberlik etmek, kaynak ve link vermek gereklidir. Örneğin, uluslararası Çalışma hukuku ile ilgili kaynak ILO olmalıdır. Sağlık alanındaki kaynak ise WHO veya ülkemizde de sağlık bakanlığının web sitesi olmalıdır…
imgelem işin kolayına kaçmadan kaynak ve link belirterek web içeriği paylaşan bir sitedir. Mümkün olduğunca faydalı bilgiyi okurlarıyla paylaşır. Bunu yaparken en yakın çevreden başlayarak genele yayılan bir kitleyi hedefler. Hedef yazdıklarımızla faydalı olmaktır.
imgelem.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir