imgelem Rehberlik Matematik Öğretmenliği Nasıl?

Matematik Öğretmenliği Nasıl?

Meslek seçiminde matematik öğretmenliği tercihini düşünen adayların en çok sorduğu soru: Matematik Öğretmenliği Nasıl? şeklindedir. Bu sorunun açılımı aslında; matematik öğretmenliğini tercih edersem iş bulabilir miyim, KPSS taban puanı düşük mü? KPSS kontenjanları nasıl, gelecekte matematik geçerliliğini devam ettirir mi? gibi sorulardır. Matematik sevgisi olan, sayısal işlem yeteneği yüksek adaylar için bu sorulara verilecek yanıtların hepsi olumludur. Matematik tüm insanlar  eğitim – öğretim hayatlarında zorunludur. Bunun dışında bütün hayatımızda matematiğe mutlaka ihtiyaç duyarız. En basitinden girilen KPSS, ALES vb gibi sınavlarda matematik bilmek başarıyı getirir. Günlük hayatımızda ölçüler, borç ve ödemeler, faiz hesaplama gibi daha pek çok işlem için matematiğe ihtiyaç vardır. Günümüz teknolojisinde hesap ve çizim işlemlerini robotların yaptığı savı ise yine matematik olmadan bu araç ve gereçlerin anlamlı olamayacağını söylemekle çürütürüz. Matematik öğretmenliği hem özel hem de kamu sektöründe yeterli iş olanaklarına sahiptir. Özel kurslar gibi kişisel çabalarla aylık gelir bir hayli yüksek olabilir.

Matematik

Matematik denilince ilk akla gelen sayılar, geometrik şekiller ve bunlarla ilgili yapılan çeşitli işlemler gelir. Ancak matematiğin günlük kullanımdaki tanımını fazlasıyla aşan bir kapsamı bulunmaktadır. Matematik başta  doğa bilimleri ve mühendislik olmak üzere teknoloji, iktisat gibi birçok alanın temel aracıdır.  Matematik öğretmeninin en temel görevi, öğrencilerin bulunduğu sınıf ve seviyelerine uygun matematiksel işlem becerilerini kazandırmaktır. Öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.  Okul çağının başlamasından itibaren, üniversiteye kadar farklı eğitim kademelerinde ders verebilir. Matematik öğretmeni aynı zamanda yetişkinler için de bireysel veya grup olarak çeşitli düzeylerde kurslar verebilir.

Matematik Öğretmeni

Matematik öğretmeni olmak için matematik öğretmenliği lisans mezunu olmak gerekir. Kamu veya özel üniversitelerin Matematik Öğretmenliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olmak şarttır. Başarılı bir matematik öğretmeni olabilmek için mesleği sevmek ilk koşuldur. Bu mesleği seçen insanların işlem becerileri, muhakeme yetenekleri yüksek olur. İyi bir matematikçi aynı zamanda dil ve ifade becerilerinde de başarılıdır.

Son 4 Yıla Göre Matematik Öğretmenliği Taban Puanları ve Başarı Sıralaması (Kaynak)

Üniversite Bölüm Adı Puan
Türü
Kont.
2020
2019
2018
2017
Yer.
2020
2019
2018
2017
Başarı
Sırası
2020
2019
2018
2017
Taban
Puanı
2020
2019
2018
2017
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İSTANBUL) Matematik Öğretmenliği
(İngilizce)
SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
35.188
32.044
32.600
26.274
473,14232
447,04984
433,27346
432,44727
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ANKARA) Matematik Öğretmenliği
(İngilizce)
SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
37.702
34.593
35.300
33.277
470,05962
442,86076
428,15224
419,66516
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ANKARA) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
43.917
42.741
43.700
39.586
462,43822
430,34273
413,49356
409,20632
GAZİ ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (ANKARA) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
50.280
51.595
53.800
50.836
454,93087
417,49392
397,45641
392,16459
MARMARA ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İSTANBUL) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
51.052
53.531
53.700
49.390
454,06099
414,81658
397,71525
394,24182
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İZMİR) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
51.099
52.990
53.200
49.693
454,00931
415,58054
398,42881
393,79894
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ (Devlet) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
57.448
63.318
68.000
63.966
446,66803
401,76180
377,68958
374,63635

 

NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(KONYA) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
62.124
74.318
80.000
74.299
441,36153
388,18789
363,01037
362,02299
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (SAMSUN) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
65.599
77.265
82.000
76.588
437,36645
384,69712
360,73447
359,39186
TRABZON ÜNİVERSİTESİ (Devlet) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
72.192
86.299
98.100
85.387
429,78875
374,35066
343,89481
349,62817
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ERZURUM) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
89.407
116.734
125.000
113.457
410,75269
345,39927
321,12595
322,52921
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(DİYARBAKIR) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
109.321
136.135
151.000
118.938
390,40408
330,54221
303,82391
317,74792
VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ  (Devlet) Matematik Öğretmenliği SAY 20+1
20+1
20+1
20+1
21
21
21
21
120.251
157.072
173.000
135.271
380,35808
316,96460
291,54225
304,73033

 
Öneri Yazı: Diş Hekimliği Bölümü Nasıl?

1 thoughts on “Matematik Öğretmenliği Nasıl?”

  1. Harika bir alan, harika bir bölümdür. Hayatı anlamak, hayatta başarılı olmak için matematik çok önemlidir. Matematik öğretmenliği ise ülkemizin geleceğidir. Doğru, istekli ve zeki öğrencilerin matematiğe yönlendirilmesi gerekir. İş bulma konusu ise diğer alanlara göre daha şanslıdır. Kamu ve özel okullarda öğretmenlik ile farklı kurumlarda uzman olarak çalışma imkanı vardır. Ayrıca özel kurslarda matematik öğretmenliği yapmak da mümkündür. Başarı arttıkça kazanç da artar. Matematik öğretmenliğini öneririm.

Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir