Meslek seçiminde matematik öğretmenliği tercihini düşünen adayların en çok sorduğu soru: Matematik Öğretmenliği Nasıl? şeklindedir. Bu sorunun açılımı aslında; matematik öğretmenliğini tercih edersem iş bulabilir miyim, KPSS taban puanı düşük mü? KPSS kontenjanları nasıl, gelecekte matematik geçerliliğini devam ettirir mi? gibi sorulardır. Matematik sevgisi olan, sayısal işlem yeteneği yüksek adaylar için bu sorulara verilecek yanıtların hepsi olumludur. Matematik tüm insanlar eğitim – öğretim hayatlarında zorunludur. Bunun dışında bütün hayatımızda matematiğe mutlaka ihtiyaç duyarız. En basitinden girilen KPSS, ALES vb gibi sınavlarda matematik bilmek başarıyı getirir. Günlük hayatımızda ölçüler, borç ve ödemeler, faiz hesaplama gibi daha pek çok işlem için matematiğe ihtiyaç vardır. Günümüz teknolojisinde hesap ve çizim işlemlerini robotların yaptığı savı ise yine matematik olmadan bu araç ve gereçlerin anlamlı olamayacağını söylemekle çürütürüz. Matematik öğretmenliği hem özel hem de kamu sektöründe yeterli iş olanaklarına sahiptir. Özel kurslar gibi kişisel çabalarla aylık gelir bir hayli yüksek olabilir.
Matematik
Matematik denilince ilk akla gelen sayılar, geometrik şekiller ve bunlarla ilgili yapılan çeşitli işlemler gelir. Ancak matematiğin günlük kullanımdaki tanımını fazlasıyla aşan bir kapsamı bulunmaktadır. Matematik başta doğa bilimleri ve mühendislik olmak üzere teknoloji, iktisat gibi birçok alanın temel aracıdır. Matematik öğretmeninin en temel görevi, öğrencilerin bulunduğu sınıf ve seviyelerine uygun matematiksel işlem becerilerini kazandırmaktır. Öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Okul çağının başlamasından itibaren, üniversiteye kadar farklı eğitim kademelerinde ders verebilir. Matematik öğretmeni aynı zamanda yetişkinler için de bireysel veya grup olarak çeşitli düzeylerde kurslar verebilir.
Matematik Öğretmeni
Matematik öğretmeni olmak için matematik öğretmenliği lisans mezunu olmak gerekir. Kamu veya özel üniversitelerin Matematik Öğretmenliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olmak şarttır. Başarılı bir matematik öğretmeni olabilmek için mesleği sevmek ilk koşuldur. Bu mesleği seçen insanların işlem becerileri, muhakeme yetenekleri yüksek olur. İyi bir matematikçi aynı zamanda dil ve ifade becerilerinde de başarılıdır.
Son 4 Yıla Göre Matematik Öğretmenliği Taban Puanları ve Başarı Sıralaması (Kaynak)
Üniversite | Bölüm Adı | Puan Türü |
Kont. 2020 2019 2018 2017 |
Yer. 2020 2019 2018 2017 |
Başarı Sırası 2020 2019 2018 2017 |
Taban Puanı 2020 2019 2018 2017 |
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İSTANBUL) | Matematik Öğretmenliği (İngilizce) |
SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
35.188 32.044 32.600 26.274 |
473,14232 447,04984 433,27346 432,44727 |
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ANKARA) | Matematik Öğretmenliği (İngilizce) |
SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
37.702 34.593 35.300 33.277 |
470,05962 442,86076 428,15224 419,66516 |
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ANKARA) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
43.917 42.741 43.700 39.586 |
462,43822 430,34273 413,49356 409,20632 |
GAZİ ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (ANKARA) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
50.280 51.595 53.800 50.836 |
454,93087 417,49392 397,45641 392,16459 |
MARMARA ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İSTANBUL) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
51.052 53.531 53.700 49.390 |
454,06099 414,81658 397,71525 394,24182 |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (İZMİR) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
51.099 52.990 53.200 49.693 |
454,00931 415,58054 398,42881 393,79894 |
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ (Devlet) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
57.448 63.318 68.000 63.966 |
446,66803 401,76180 377,68958 374,63635 |
NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(KONYA) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
62.124 74.318 80.000 74.299 |
441,36153 388,18789 363,01037 362,02299 |
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (Devlet) (SAMSUN) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
65.599 77.265 82.000 76.588 |
437,36645 384,69712 360,73447 359,39186 |
TRABZON ÜNİVERSİTESİ (Devlet) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
72.192 86.299 98.100 85.387 |
429,78875 374,35066 343,89481 349,62817 |
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(ERZURUM) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
89.407 116.734 125.000 113.457 |
410,75269 345,39927 321,12595 322,52921 |
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (Devlet)(DİYARBAKIR) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
109.321 136.135 151.000 118.938 |
390,40408 330,54221 303,82391 317,74792 |
VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (Devlet) | Matematik Öğretmenliği | SAY | 20+1 20+1 20+1 20+1 |
21 21 21 21 |
120.251 157.072 173.000 135.271 |
380,35808 316,96460 291,54225 304,73033 |
Öneri Yazı: Diş Hekimliği Bölümü Nasıl?
Harika bir alan, harika bir bölümdür. Hayatı anlamak, hayatta başarılı olmak için matematik çok önemlidir. Matematik öğretmenliği ise ülkemizin geleceğidir. Doğru, istekli ve zeki öğrencilerin matematiğe yönlendirilmesi gerekir. İş bulma konusu ise diğer alanlara göre daha şanslıdır. Kamu ve özel okullarda öğretmenlik ile farklı kurumlarda uzman olarak çalışma imkanı vardır. Ayrıca özel kurslarda matematik öğretmenliği yapmak da mümkündür. Başarı arttıkça kazanç da artar. Matematik öğretmenliğini öneririm.