‘Saat kaç?’ sorusuna cevabın bedeli 800 milyon dolar
Türk tüketicisinin lüks saate yönelik ilgisi, İsviçreli yatırımcıların gözünden kaçmadı. Luxury Products International (LPI) ile işbirli-ğine giden Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, yılda 800 milyon doların saate harcandığını söyledi. Kaya, “Üçyılda 35 milyon adet sattık. Müşteriler artık zamanı öğrenmek için değil, aksesuar niyetiyle de saat almaya başladı.” dedi.
Ekonomik krizle boğuşan Avrupa’nın önemli iş alanlarında ortaklıklar kuran Türk işadamları, girişimci adımlarıyla saat sektöründe de hızla büyümeye başladı. İsviçre’nin tanınmış köklü saat ve aksesuar markalarının dağıtımcısı olan Luxury Products International’ın (LPI) Türkiye temsilcilik hakkını satın alan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, on yıllık bir hayalinin gerçeğe dönüştüğünü söyledi. Burberry, U-Boat, Gc, Emporio Armani, Cerrutti, Fossil, DKNY, Diesel, Michael Kors, Roberto Cavalli, Guess ve HugoBoss’un da aralarında bulunduğu 24 dünya markasının Türkiye temsilciliğini yapan Saat&Saat, böylece, dünyaca ünlü İsviçre saat markaları Tag Hauer ve Maurice Lacroix’i de portföyüne ekledi. LPI’ın Türkiye temsilciliğinin satın alınması nedeniyle İsviçre’nin Cenevre kentinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, hedefini “Türkiye’de bulunan 18 milyon haneye en az bir saat satmak.” şeklinde açıkladı.
Türkiye’nin dünyanın 22’nci büyük saat pazarı olduğuna dikkat çeken Kaya, Türkiye’de son üç yılda 35 milyon adet saat satıldığını söyledi. Türk tüketicisinin saate, yılda 800 milyon dolar harcadığını kaydeden Kaya, özellikle lüks kategorisinde yer alan mekanik ve el yapımı İsviçre menşeli saatlere olan talebin her geçen gün biraz daha arttığını belirtti. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı, kaliteli ve lüks saat pazarının daha da büyüyeceğini dile getirdi.
Türkiye’de en çok satılan ikinci saat türünün ise fiyat aralığının 5-10 milyon olduğunu kaydeden Kaya, bu kategoride satılan saat adedinin sadece bir yılda 10 milyonu bulduğunu ifade etti. Saatin artık işlevi için alınmadığını, tamamen şıklığı tamamlayan bir aksesuar olarak görüldüğünü belirten Kaya, Türkiye’deki satın alma alışkanlıklarının Avrupa ve Amerika ile benzerlik gösterdiğini söyledi. Türkiye’de de, kişilerin, bir estetik unsuru olarak birden fazla saati bulunduğunu belirten Kaya, “Bu çerçevede Türkiye artık dünya modasıyla aynı havayı soluyor. Moda ile birlikte hareket eden saat sektörü Türkiye’de büyük değişim içerisinde. Bunu özellikle yurtdışı toplantılarımda oldukça sık fark etmeye başladım. Türkiye, dünya modasına yön vermeye başladı. Öte yandan Türkiye’de iş dünyasının, sanat eserlerinden sonra son yıllarda saat biriktirmeye başladığını görüyoruz.” dedi. Kaya, 2012 yılı saat trendleri konusunda ise sözlerine şunları ekledi: “Bu yıl light gold ve light rosegold renkleri çok yaygın. Renkli saatler ile plastik saatlerin satışında oldukça artış var. Saat kasa boylarının yavaşça küçüldüğünü gözlemliyoruz.” Firma, 1994 yılından bugüne kadar toplam 4 milyon saat satışı gerçekleştirdi. Satışlarının yüzde 45’i perakende kanalında.
Bugün itibarıyla 30 ilde 80 Saat&Saat mağazası, 12 kiosk, 45 satış noktası ve 700’e yakın bayide dünyaca ünlü 26 markanın saatleri tüketici ile buluşuyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin her ilinde toplam 200 Saat&Saat markasına ulaşmak isteyen firma, çalışan sayısını 1500 kişiye çıkarmayı hedefliyor. Kaya, “Mağaza sayısında 2012 yıl sonu büyüme hedefimiz ise yüzde 30 düzeyinde. Satışlar bazında ise 2012 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 15 oranında büyümeyi planlıyoruz.” dedi. LPI’ın Dünya Başkanı Jerome Biard ise Türkiye’nin kendileri için gelecek vaat eden önemli bir pazar olduğunu söyledi.
Ekonomi
AYTEN ÇİFTÇİ CENEVRE